המרכז הישראלי לרכב

ליסינג פרטי

ליסינג פרטיעבור המשפחה הישראלית, אחת ההוצאות החודשיות המשמעותיות ביותר לצד דיור ומזון היא ההוצאה על תחבורה. מכיוון שמחירה של מכונית חדשה הופך את הרכישה ליקרה, מה עוד שיש להוסיף על כך הוצאות נלוות שוטפות של תחזוקה, דלק וביטוחים, התפתחו באופן טבעי שיטות שונות שנועדו להתמודד עם העלויות הגבוהות.

בין השיטות שתפסו להן אחיזה של ממש בשוק הישראלי ניתן למצוא את שיטת הליסינג. שיטה זו, הידועה גם בשם ליסינג פרטי (בניגוד לשיטה העסקית, שמיועדת בעיקר לחברות ולציי רכב), הופכת את הרכישה לנוחה יותר, פשוטה יותר וזולה יותר.

רק תבחר

לפני שנסביר מהי בדיוק שיטת הליסינג הפרטי, נסביר ששיטה זו יכולה להתאים ללקוחות שונים. עד לפני מספר שנים ניתן היה לבחור בשיטה זו בעיקר לצורך רכישה של רכב משפחתי, אולם כיום המצב השתנה. בין היתר ניתן בהחלט להתקשר עם חברת ליסינג לצורך רכישה של:

שינויים בהרגלי הצריכה

עד לפני מספר שנים, רכישה של רכב הייתה מתבצע בעיקר בשתי דרכים עיקריות:

בתקופה של שנים ספורות חל שינוי מהותי במצב דברים זה. שינו זה בהרגלי הצריכה נבע מהתבססות חברות הליסינג בארץ והפיכתן לערוץ מוביל הן בשוק המכוניות החדשות והן בשוק המשומשות.

במקום הלוואה לרכב

שיטת הליסינג הפרטי התפתחה כחלופה מעניינת לצרכי מימון ברכישת רכב חדש. אם בעבר היה ביקוש גבוה להלוואות בנקאיות לרכישת רכב, באו חברות הליסינג והציעו לא רק שיטת מימון אלא גם רכישה והעברת בעלות במקביל.

שלא כמו בשיטה שנועדה לעסקים, כאן ישנה אפשרות להעברת בעלות, כאשר הדבר יכול להתבצע או עם קבלת המפתחות או לאחר תקופה של מספר שנים. מהות העסקה עצמה הוא רכישה בתשלומים מיוחדים. תחילה ישלם הרוכש סכום מסוים, על פי ההסכם בינו ובין החברה. לאחר קבלת מפתחות המכונית ישלום סכום חודשי קבוע (לעיתים בתוספת של הצמדה), על פי סוג הרכב ועל פי גובה המקדמה ששולמה.

הייחוד שבשיטה זו הוא שבסוף התקופה ישנה אופציה לרכוש את הרכב על ידי השלמת עלות הרכב או לחילופין החלפה של הרכב לדגם חדיש יותר. נהגים רבים בוחרים בשדרוג לרכב חדש, הן בשל הנוחות והן בשל הרצון להימנע מטיפולים ותחזוקה של רכב שהולך ומתיישן.

השפעת המיסוי

בתקופה האחרונה חלו מספר שינויים שהשפיעו עמוקות על שיטת הליסינג התפעולי (לעסקים) ומשום כך גם על הליסינג הפרטי. נסביר במה הדברים אמורים:

במשך שנים הייתה נהוגה במקומותינו שיטה מעניינת לצפר את העובדים בעיקר בענף ההייטק – רכב צמוד מהעבודה. העובד הרוויח לא רק רכב אלא גם הקטנה של גובה הנטו בתלוש, מה שהביא להטבת מס עקיפה.

מצב זה לא יכול היה להימשך ללא סוף וכאן התערבות ממשלתית הביאה לקביעת תקנות של שווי שימוש ברכב. בלי לרדת לפרטי פרטים נסביר שכלי הרכב חולקו לקטגוריות שונות שהפכו כל אחד מהדגמים להטבה שוות כסף. השורה התחתונה – על אותה החזקת רכב יש כיום לשלם מס מלא, דבר שמוריד מהאטרקטיביות שלה.

כאן מתחבר העניין עם הליסינג הפרטי – עובדים רבים הצטרפו בעת האחרונה להסדר מסוג זה, לאחר שוויתרו על רכב מהמעסיק

Exit mobile version