המרכז הישראלי לרכב

חסכון בטיפולים לרכב

חסכון בטיפולים לרכבדומה כי כל אדם שיש באמתחתו רכב יוכל להסכים על הקביעה הבאה: תחזוקת הרכב נחשבת למורכבת בכל קנה מידה, כאשר העלויות השבועיות, החודשיות והשנתיות על כך מקשות מאד על ההתנהלות הכלכלית, ויש שיגידו אפילו יותר מרכישת הרכב עצמו.

כתוצאה מכך, ברור רצון אחר שמאפיין כל אחד מאיתנו, והוא לחסוך ככל האפשר בעלויות השוטפות של תחזוקת הרכב.

אבל איך בדיוק עושים זאת? אנחנו נעניק לכם מספר דגשים חשובים שיאפשרו לכם להגשים את המשימה החשובה הזו, לחסוך אלפי (אם לא עשרות אלפי) שקלים בשנה, וכן – אולי אפילו גם לרכוש רכב מבלי להרגיש חרטה על כך.

הכול מתחיל במעקב

אחת ממילות המפתח בכל הנוגע לצמצום הוצאות התחזוקה של הרכב היא "בקרה", כשנקודת המוצא היא שאיתור בעיות אפשריות לפני שהן מתפתחות למימדי ענק תחסוף לא מעט כספים על התיקון.

אתם צריכים להיות עם האצבע על הדופק מדי יום, ולבצע מספר בדיקות בסיסיות: ראשית, בדיקה יומית, מתחת לרכב, במטרה לאתר שלוליות של מים או שמן, שמעידות, כמובן, על בעיות שונות דוגמת נזילה. במידה ואתם מבחינים בבעיה מהסוג הזה, רצוי שתשימו פעמיכם למוסך הקרוב ביותר בהקדם האפשרי.

לא נמצאו "ממצאים מפלילים" מהסוג הזה? יפה מאד. כעת, עליכם לבדוק, ורצוי מדי יום, את השמן והמים ברכב, בהתאם להוראות היצרן, ולבחון תוך כדי אם דבר מה אינו נראה כשורה במנוע. את בדיקת לחץ האוויר בצמיגי הרכב מומלץ לבצע אחת לשבוע לפחות, ואת מפלס המים המזוקקים אשר במצברים בתדירות אפילו גדולה יותר.

חשיבותו של שמן

מרכיב חשוב אחר במשוואת התחזוקה של הרכב הוא, כמובן, השמן שבו. ברור מדוע חשוב מאד לעקוב, אפילו באופן יומי, אחר מצבם של השמנים או נוזלי המנוע, ולטפל בכל בעיה, אפילו הקטנה ביותר, בצורה מיידית.

את בדיקת השמן, כשהיא מבוצעת באופן עצמאי, יש לבצע כאשר מנוע הרכב קר, ולו מכיוון שבמצב אחר עלול המדיד להצביע על מחסור בשמן, שלא באמת קיים. חשוב לזכור כי הוספת שמן בכמות גדולה מדי עלולה לפגוע במנוע, מה שיביא, בהמשך הדרך, להוצאות כספיות שאינן מבוטלות כלל וכלל.

חשוב מאד, בהמשך לכך, לוודא בדיוק מה טיב החומרים שמשתמשים בהם. כאשר מחליפים את שמני הרכב במוסך, חשוב שיהיו אלה שמנים שהם לא רק באיכות טובה, אלא גם כאלה התואמים באופן מלא להוראות המפורטות של יצרן הרכב.

כאשר השמנים מותאמים לדגם הספציפי של הרכב, ניתן בהחלט לוותר על תוספי השמן, שנועדו לשפר את האיכות שלהם, ואשר עלותם אינה בטלה בשישים כלל וכלל. בנוסף על כך, חשוב לבחור בשמנים המגיעים בפחיות סגורות, ולהימנע משמנים אשר נמצאים בתוך גלון גדול, מה שלא מאפשר לדעת באילו שמנים מדובר. כאשר המוסך מסרב לפרט בפניכם באילו שמנים הוא משתמש, הדבר צריך בהחלט להדליק אצלכם נורת אזהרה.

ומה בנוגע למנוע?

מנוע הרכב הוא מקור נוסף לתקלות, ולכן צריך לעשות הכול על מנת לתחזק אותו באופן ראוי, מבלי שיידרשו עלויות על תיקון.

בשנים האחרונות החלו להימכר חומרים ננו טכנולוגיים, שתכליתם לשפר את פעילות המנוע ואת אורך החיים שלו, וכן להפחית את צריכת הדלק שלו או רמת זיהום האוויר. ברוב המקרים, מדובר על חומרים המכילים בתוכם ג'ל קראמי, העמיד לטמפרטורות הגבוהות ביותר שמאפיינות את המנוע.

הוספת השכבה מקטינה את החיכוך בין החלקים השונים של מנוע הרכב ומשפרת את הספקו, כך שמומלץ מאד לברר על רכישתם בחנויות הרכב, במוסכים או אפילו באינטרנט. גם כאן, חייבת להיות התאמה מלאה לסוג הרכב הספציפי.

ראו גם:
כיצד נקבע ערך הרכב?

Exit mobile version