השכרת רכב באוסטרליה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

השכרת רכב באוסטרליהאוסטרליה היא יבשת ענקית בעלת מרחבים אינסופיים. טיול ביבשת העצומה הזאת מעניק פרספקטיבה אחרת למושגי המרחק הקיימים בישראל. הכבישים נמשכים לאורך מאות קילומטרים ולעיתים אפשר לנסוע במשך ימים רבים מיעד אחד למשנהו.

אוסטרליה היא גן עדן למטיילים, במיוחד לאלה העושים זאת בדרכים, באמצעות כלי רכב שכורים או קרוונים. יש בה קמפינגים ייעודיים לסגנון טיול כזה המציעים מקלחות ושירותים מסודרים תוך כדי שינה במחוזות טבע פראיים.

לאורך כל היבשת פזורים בתי מלון קטנים ופונדקי דרכים המציעים את שירותיהם לטיילים הרבים הפוקדים את ארץ האבוריג'נים. המפונקים יוכלו למצוא בתי מלון מפוארים בערים הגדולות ובמרכזי הנופש הומי האדם.

אין סוף אפשרויות מציעה אוסטרליה. אך בשל המרחקים העצומים והשממה האינסופית המשתרעת עד האופק, אי אפשר למצות את הפוטנציאל הגלום בה ללא כלי רכב צמוד. רק כך ניתן לטייל באוסטרליה ללא הגבלה ותלות בגורמים חיצוניים (אוטובוסים, רכבות וכדומה). מה גם שתחושת החופש הנלווית לטיול עצמאי לחלוטין, אינה דומה לזו המתקבלת בדרך טיול התלויה בתחבורה ציבורית.

איזו מכונית לשכור?

המרחקים העצומים ברחבי היבשת מחייבים נסיעות ארוכות ממקום אחד לשני. לדוגמה, כדי להגיע מחוף לחוף באוסטרליה נדרש לנסוע במשך מספר ימים ברציפות. הנופים המדהימים לאורך הדרכים והטבע הפראי המתפרץ מכל עבר, לא ישאירו את הטייל הממוצע אדיש. מי שזמנו בידו יוכל לעצור בפינות חמד לאורך טוואי הנסיעה וליהנות מחוויות בלתי נשכחות.

לצורך כך יש לבחור כלי רכב מתאים. חשוב לעשות זאת בהתאם לאופי הטיול ומספר הנפשות המשתתפים בו. זוג בלי ילדים, למשל, יסתפקו במכונית ממוצעת שתכיל אותם ואת הציוד שלהם. משפחה עם ילדים תצטרך כלי רכב גדול בעל תא מטען מתאים לכל הציוד הנלווה.

כך או כך, בשל מרחקי הנסיעה הארוכים לא מומלץ לבחור במכוניות קטנות. דגמים אלה מיועדים לנסיעות עירוניות בעיקר או בין עירוניות קצרות. הנדסת האנוש שלהם היא בהתאם. מאחר ונוחות לא עמדה בראש סדר העדיפויות של המהדסים שבנו אותן, סביר להניח נסיעה במשך מספר ימים בתוך מכונית מהסוג הזה תהפוך לחוויה לא סימפטית במיוחד, בלשון המעטה.

כלי הרכב הנבחר צריך להיות נוח ומרווח מספיק למספר הנפשות המשתתפות בטיול. יחד עם זאת, יש להבחין בין המגוון העצום של כלי הרכב המוצעים להשכרה באוסטרליה, את המכונית המתאימה ביותר לסגנון הטיול הספציפי. אם התכנון הוא לבלות קילומטרים רבים בכבישים נידחים, רצוי לשכור מכונית עם מיכל דלק גדול במאפשר מרחב תמרון ארוך בין תדלוק לתדלוק.

באוסטרליה יש המון טבע פראי וכבישי כורכר המובילים למקומות נידחים ומדהימים ביופיים. ההרפתקנים, אלו שבוחרים לשתף בטיול גם נסיעה בשטח והגעה למקומות שוממים, טוב יעשו אם ישכרו רכב בעל הנעה 4*4. כלי רכב כזה יאפשר סטייה מכבישי אספלט לשטחים לא כבושים.

כללי זהירות

רוב השממה באוסטרליה היא מדברית. להיכנס לתוך מרחבי המדבר העצומים בלי מדריך המכיר את השטח היטב, יהיה דבר לא אחראי. האאוטבק מלא בחיות פרא ומקומות מסוכנים. יחד עם זאת, מדובר במדבר ענקי ואפשר בקלות לאבד בו את הדרך.

כאשר יוצאים למרחבים השוממים, רצוי לברר מבעוד מועד היכן נקודות התדלוק לאורך הדרך ומה המרחק ביניהם. לא נעים להיתקע באמצע שומקום בלי דלק. זאת ועוד. האקלים באזורים השונים של היבשת שונה. חשוב לברר מהו מזג האוויר במקום שאליו נוסעים. יש מקומות שבעונות מסוימות מוצפים בשיטפונות מסוכנים.

חוקי הנהיגה באוסטרליה דומים לאלו שבישראל, מלבד דבר אחד שחשוב להתרגל אליו. הנסיעה היא הנתיב השמאלי של הכביש ולא בימני, כמו בארץ או בארצות הברית. נדרשת תקופת הסתגלות לכך ולעובדה שההגה נמצא בצד ההפוך וכך גם ידית ההילוכים. אולם, לאחר שמתרגלים, משתלבים בקלות בתנועה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן