האם כדאי לקנות מונית או לשכור?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

האם כדאי לקנות מונית או לשכור?אתם מעוניינים להתחיל לעבוד בתור נהגי מונית. עד כאן הכל טוב ויפה, אלא שבינכם לבין התחלת העבודה עומדת החלטה חשובה אחת שאתם צריכים לקבל: האם לרכוש מונית, או שמא לשכור מונית במה שמכונה "מחיר פיקס"?

כפי שתראו מיד, לכל אחת מהבחירות האלה יש יתרונות משלה, וכל אחת מתאימה לסוג אחר של אנשים. אנחנו לא נקבע כאן עבורכם מה עדיף, אבל בהחלט נספק לכם את הכלים לדעת על מה להסתכל ואיך בדיוק להחליט.

ההון הראשוני

זה לא סוד שרכישה של מונית היא רכישה של כלי רכב לכל דבר ועניין, ואפילו יותר מכך: יש צורך בפעולות וכספים להפיכת המונית לציבורית (מספר רישוי ייחודי, שלטים, התקנת מונה וכן הלאה). המשמעות הישירה של כך היא שכדי להגשים את החלום, יש צורך בהון ראשוני לא מבוטל וברכישה בגובה עשרות או מאות אלפי שקלים.

לכן, עבור מי שאין לו את הכספים האלה, או שלא מעוניין לרוקן את כל החסכונות בבנק בשביל הרכישה, אין למעשה ברירה אלא לשכור מונית.

הרווח

השאלה הבאה נוגעת כבר לרגע בו מתחילים לספק שירותי הסעות, ונדרש לשאול כמה כסף מהנסיעה הספציפית נכנס לכיס. במקרה הזה, נראה כי רכישת מונית תשפר את נקודת ההתחלה.

יש לחשוב היכן אתם רוצים לבסס את עיקר העבודה שלכם? האם באחת הערים הגדולות דוגמת תל אביב-רמת גן כך שישתלם לכם לעשות צעד כזה? או שמא אתם מעוניינים להציע שירותי מוניות והסעות לנמל התעופה בן גוריון לרווחת הנופשים ובעלי העסקים הסעות? או שמא לקבוצת תלמידים קבועה לבית הספר? כל מקרה לגופו צריך להיבחן הוצאות אל מול הכנסות ומה שבטוח לא לבצע החלטה בצורה פזיזה.

לאחר הרכישה ולמעט התחזוקה (אליה נגיע בהמשך), סכום הכסף שנכנס הוא הרווח של הנהג. במקרה של שכירת מוניות, יש הוצאה חשובה אחרת שנדרש להעביר בשוטף: סכום יומי, שבועי או חודשי לחברת המוניות על עצם ההשכרה.

הסכום הזה נע בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים, ולכן עשוי לנגוס בצורה משמעותית ברווחים על עצם הנסיעות.

כמות "כאבי הראש"

כשעובדים אין יותר מדי זמן למנוחה, ועל אחת כמה וכמה כשמנהלים עסק. במקרה של מוניות, הרי שניהול הנסיעות והרישומים מצריכים זמן, ולעיתים לא מעט זמן. אלא שיש מצבים בהם הקושי התפעולי גדול יותר.

שכירת מוניות מאפשרת שקט נפשי של ממש בכל הנוגע למצבו של הרכב. אין צורך להעביר אותו מדי שנה את מבחן הרישוי השנתי, לא לטפל בביטוחים ולא לבקר איתו במוסך.

כתוצאה מכך נהגים שבוחרים בשכירת המונית יכולים להתמקד יותר בעבודה שלהם – הסעת נוסעים ממקום למקום – ופחות בכל מה שמסביב.

ומה במקרה של רכישת רכב? ובכן, במצב הזה אין צל של ספק שכן נדרש להשקיע ברכב זמן ומאמצים, לפחות אחת לשנה.

הפעולות האלה מצריכות הוצאת כספים (גם אם הן מקזזות את הרווח ועקב כך גם את תשלומי המיסים), אך מצד שני מאפשרות לנהג המונית להכיר היטב את הרכב שלו ולדאוג לו כמו לדברים שחשובים לנו באמת. נהג שמכיר את הרכב יוכל לנהוג עליו יותר טוב ולשמר אותו לאורך זמן.

אז איך מחליטים?

הנקודות שהבאנו כאן הן כמה מהמרכזיות שצריכות לסייע לכם להחליט בשאלה בה עוסק המאמר הנוכחי. טענו כבר שאין כאן תשובה חד משמעית.

אתם צריכים לחשוב כצעד ראשון מה הסכום שאתם יכולים להעסיק בעסק וברכב, ואיזה סגנון תעסוקה עדיף עבורכם: האם אתם מעדיפים להיות עצמאים יותר או פחות? האם יש לכם רצון להשקיע ברכב, או שאתם מעדיפים להיות עם ראש קטן יותר? וכן הלאה.

שאלה נוספת היא היקף השימוש במונית. ככל שמשתמשים במונית בהיקף גדול יותר כך הכף נוטה לכיוון של רכישת הרכב, ולו מכיוון שבחישוב שנתי זה ייצא משתלם יותר מאשר ההשכרה.

נהגים שרוצים לבצע נסיעות נקודתיות, מדי פעם, רצוי מאד שיבחרו בשכירה של מונית, ולו מכיוון שרכישת מונית תהיה עבורם במידה רבה בזבוז כספים של ממש.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן