קניית רכב יד שניה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קניית רכב יד שנייהככל שחולפות השנים, דומה כי רכישת רכב חדש הופכת למשימה מורכבת יותר ויותר, כשסיבה מרכזית לכך היא, כמובן, עליית המחירים שנותנת את אותותיה גם על התחום הזה.

כתוצאה, ישראלים רבים בוחרים באפשרות הנוחה יותר מבחינה כלכלית, והיא רכישת רכב מיד שנייה. אלא שרכישה שכזו כוללת בתוכה לא מעט סכנות, ומצריכה התנהלות מחושבת על מנת שלא לבחור ב"חתול בשק". הנה מספר דגשים שיסייעו לכם להגשים את המשימה הזו.

בדיקת הרכב

כשרוכשים רכב מיד שנייה, לא יודעים, מטבע הדברים, מה בדיוק עבר עליו בשנים שקדמו למכירה. הסיוט הגדול הוא לרכוש רכב, על אלפי ועשרות אלפי השקלים הכרוכים בכך, ולגלות כי הוא שונה ממה שתואר על ידי המוכר.

כדי להימנע ממצבים מהסוג הזה, חשוב להשקיע את מירב המאמצים בבחירת כלי הרכב, מה שמתבצע במספר מישורים במקביל.

ראשית, יש לסקור את הרכב מבחינה חיצונית, ולנסות לאתר פגמים שאינם מתוארים על ידי המוכר, ואשר עשויים להשפיע על מחיר הרכב, או אפילו על ההתרשמות הכוללת ממנו (והרי ידוע שברכישת רכב מעניקים משקל מהותי גם לתחושות סובייקטיביות).

את הבדיקה המקיפה יותר חשוב לבצע במוסך או במכון בדיקות המאושר לכך, מה שיאפשר לקבל טופס המתאר את כל הליקויים שקיימים ברכב, עלויות תיקון וכיוצא בזה. את הממצאים האלה יש להביא, כמובן, למוכר, ולדרוש שיתקן את מה שדרוש תיקון, או לכל הפחות יפחית את מחיר הרכישה בהתאם לעלותם.

בדיקות חשובות אחרות שנדרש לבצע מבוססות על סקירה של היסטוריית הרכב, כפי שבא לידי ביטוי בספר הטיפולים שלו וברישיון הרכב. בחינה שכזו תאפשר לכם ללמוד על סוגיות משמעותיות הנוגעות לרכב, ובכלל זה:

  • אילו טיפולים הוא עבר?
  • האם הוחלפו ברכב חלקי חילוף בשנים האחרונות?
  • מתי נערכו בו טסטים?
  • מי מחזיק בבעלות על הרכב הלכה למעשה? (השאיפה היא להימנע מביצוע עסקה אל מול סוחר או אדם שאינו בעליו הרשמיים של הרכב).
  • האם הרכב נמצא בשיעבוד של הבנק או גורם אחר?

בחינת המוכר

כשרוכשים רכב יד שניה, עושים זאת ממספר גורמים אפשריים. ראשית, יהיו אלה המוכרים הפרטיים, המפרסמים את דבר המכירה בלוחות המודפסים או המקוונים, או אפילו בשלט המושם על גבי כלי הרכב עצמו.

כאשר יוצרים קשר עם אותו גורם, הרי שיחד עם הסוגיות הנוגעות לרכב עצמו, חשוב לתהות גם על קנקנו של המוכר: האם נראה שהוא מסתיר מכם דברים? האם הוא משדר אמינות? וכיוצא בזה. גם כך רכישת רכב מיד שנייה מלווה בלא מעט חששות, כך שברור שאתם לא רוצים להוסיף לכך גם חשש שמא ינסו להוליך אתכם שולל.

רכישת רכב מיד שנייה אפשרית גם באמצעות סוחרי הרכב, יצרניות רכב או חברות הליסינג למיניהן. כשעושים זאת, חשוב לברר כמה ידיים עבר הרכב, וגם כאן לבדוק את ההיסטוריה שלו באופן מדוקדק.

כאשר הרכב נמצא בשימושם של לא מעט אנשים, וגם כאשר השימוש שלו היה במגזר העסקי, מחיר הרכב צריך להיות נמוך יותר מאשר במקרה בו הוא היה בחזקתו של גורם אחד בלבד.

ואיך אפשר בלי הנסיעה?

הזכרנו קודם לכן את המרכיבים ה"סובייקטיביים" שעושיים להטות את ההחלטה על רכישת רכב ספציפי לאחד משני הכיוונים. כדי להיכנס מעט יותר לעובי הקורה, ברור שחלק מהותי במשוואה צריך להיות מושם על נסיעת המבחן, שצריכה להתבצע ברכב – ממש כמו במקרה של רכישת רכב מיד ראשונה. בחנו כיצד הרכב מגיב לפעולות שלכם, ונסו לשים לב האם ישנם ליקויים, אפילו זעירים, שאינם צריכים להימצא.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן