קניית רכב טרייד אין

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קניית רכב טרייד איןקניית רכב חדש, ודומה כי אין צורך להכביר מילים על כך, כרוכה בהוצאות כספיות הנעות סביב עשרות למאות אלפי שקלים, מה שמקשה מאד על השלמת המשימה.

ובכל זאת, עבור אלה שיש באמתחתם כבר רכב משל עצמם, יש פיתרון שעשוי להיות, במצבים מסוימים, יעיל בכל קנה מידה. קוראים לו טרייד אין לרכב. מה בדיוק עומד מאחורי העסקה? ואיך עושים זאת נכון? על כך ועוד במאמר הבא.

המאפיינים העיקריים של טרייד אין

טרייד אין, בהקשר הנוכחי של תחום הרכב, היא עסקה שהבסיס שלה פשוט בכל קנה מידה: הנהג מוסר לחברת הטרייד אין את כלי הרכב שברשותו, ורוכש באמצעותו את כלי הרכב החדש. בפועל, ערכו של הרכב הישן, על פי מצבו הנוכחי ושנת הייצור שלו, מקוזז ממחיר רכישת הרכב החדש, מה שמקל, מטבע הדברים, על השלמת הרכישה.

יתרון משמעותי של עסקאות הטרייד אין למיניהן, כפי שניתן להסיק מהמהות הבסיסית שלהן, נוגעת לכך שהן חוסכות מאמצים רבים בהליך. לא נדרש כאן להשקיע חודשים ארוכים במכירת הרכב, כפי שמתבקש כאשר מעוניינים למכור אותו בצורה ה"מסורתית" יותר – זמן הרי שווה בעת הנוכחית הרבה יותר מכסף.

החיסכון העצום בזמן עומד בקנה אחד עם הפיכת התהליך לפשוט במיוחד, ושניהם פועלים יחדיו לטובתו של מבצע העסקה. כשבוחרים בחברת טרייד אין אמינה, ניתן להיות בטוחים כי המחיר שיתקבל עבור הרכב הישן יהיה הוגן בכל קנה מידה, כשגם חששות לגבי רכישת רכב שאינו תקין, מן הסתם, אינם קיימים כאן.

מצד שני, ברור שגם במקרה הזה, אין לוותר על הבדיקות המסורתיות שבאות ללמוד על טיבו של הרכב המדובר.

ומה באשר למבחר? ובכן, בדרך כלל, מגרשי הטרייד אין יהיו עמוסים בכלי רכב חדישים ממגוון דגמים, מתוך מטרה שכל אדם המגיע אליהם יוכל למצוא רכב המתיישב היטב עם הצרכים הספציפיים שלו. וכאן בדיוק מתחילים לדבר על היתרון המשמעותי הנוסף של הטרייד אין, והוא ביכולת ההתאמה והגמישות שהוא מציע.

חשיבותה של גמישות

טענו מעלה כי עסקאות טרייד אין הופכות את משוואת רכישת הרכב לפשוטה פי כמה. ראוי להדגיש, בהקשר הזה, היבט כלכלי נוסף, והוא הנטייה של החברות הפועלות בתחום ללכת עוד יותר לקראתם של הלקוחות שלהן.

הדבר מתבטא, ברמה המעשית, במגוון רחב של מסלולי תשלום ואפשרויות שונות לפריסת התשלומים, מה שמקטין, ויש שיגידו במידה לא מבוטלת, את הנטל הכלכלי המלווה בוודאי לרכישת רכב חדש.

למעשה, עסקאות טרייד אין בהחלט עשויות להיות מותאמות לצרכים, לרצונות וליכולות הכלכליות של הרוכש, כך שדומה שאין עסקת טרייד אין אחת אשר דומה לחברתה.

ומה באשר לחסרונות?

יחד עם הנאמר מעלה, חשוב להדגיש שגם עסקאות טרייד אין מוגבלות, במובנים מסוימים, וגם הן כוללות בתוכן אי אילו סיכונים. הסיכון המרכזי, לדעת רבים, מחזיר אותנו שוב לשדה המגרש הכלכלי, ולחלק מהחברות הפועלות בתחום.

יש הסבורים כי עסקת טרייד אין תציע מחיר נמוך יחסית על הרכב המועבר לחברת הטרייד אין, ואף תעלה במידת מה את המחיר הנדרש עבור הרכב החדיש.

במילים אחרות: הטענות יהיו שעבור עסקאות מקבילות של מכירת הרכב הישן ורכישת רכב חדש ניתן למצוא, בשוק הפרטי או בקרב חברות אחרות בתחום הרכב, תעריפים משתלמים פי כמה.

בכל אחד מהמקרים, נראה שקשה מאד לתת תשובה חד משמעית על הכדאיות של עסקה, שצריכה להיבחן בכל אחד מהמקרים באופן ספציפי. טענו הרי שאחד המאפיינים העיקריים של עסקאות טרייד אין הוא העובדה שהן שונות אחת מהשנייה, ועל כן מומלץ לערוך השוואת מחירים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן