קניית רכב מכונס נכסים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קניית רכב מכונס נכסיםרכישת רכב אינה דבר של מה בכך. אפילו כאשר מדובר ברכב מיד שניה, הצפי הוא להוצאה שנעה בין כמה עשרות למאות אלפי שקלים. ובכל זאת, יש בנמצא דרכים להקל מעט על הנטל הפיננסי.

קניית רכב מכונס נכסים נכנסת לתמונה בנקודה הזו בדיוק – גם אם זה אף פעם לא נעים עבור הצד שממנו נלקח הנכס.

כונס נכסים, כלי רכב ומה שביניהם

עוד לפני שנדבר על רכישת כלי רכב, יש לטוות את המאפיינים העיקריים של כונס הנכסים. ובכן, המדובר הוא באדם או בגוף אשר מונו על ידי ההוצאה לפועל להחזיק בנכסי אדם החייב כספים בשיעור משמעותי, ולמכור אותם על מנת להחזיר את החוב שלו. כונס הנכסים פועל על פי צווים המחייבים אותו, מבלי שהוא מקבל, כמובן, תמורה עבור המכירה.

בפועל, מכירת כלי רכב מכונס נכסים נעשית לרוב באמצעות מכרזים בהוצאה לפועל, אשר מפורסמים באמצעי התקשורת השונים, כמו גם אתרים ייעודיים הכוללים לוחות של כלי רכב מהסוג הזה.

המודעות כוללות בתוכן התייחסות למועד שבו ניתן להגיע ולבדוק את כלי הרכב הלכה למעשה. חשוב לשים לב שבשונה מרכישת כלי רכב בנסיבות אחרות, כאן לא ניתן תמיד לקחת אותו לבדיקות חיצוניות (למשל, במוסך), כך שניתן בהחלט להגיע למכרז בליוויו של איש מקצוע.

כמובן שאין זו אחריותו של כונס הנכסים לדאוג לתיקונים ברכב. על כל פנים, יש לבצע את הרכישה רק שבטוחים שמצבו של הרכב הוא תקין, בין השאר לסוגיות דוגמת מצב חלקי החילוף, השילדה, מד הקילומטראז' וכיוצא בזה.

כמו כן, חשוב לברר את ההיסטוריה של הרכב, הן מבחינת הטיפולים והן מבחינת מספר ה"ידיים" שהוא עבר עד לנקודת הזמן הנוכחית.

איך זה מתבצע בפועל?

רכישת רכב מכונס נכסים אינה הדבר הפשוט ביותר שניתן לעשות. ברמה הכללית, ההליך כולל טופס ייעודי מלא, צ'ק או ערבות בגובה של עד 10% ממחיר הרכב וחוזה מכר, המסופק על ידי כונס הנכסים עצמו, ובו רשום המחיר המוצע על הרכב. כאשר הכול מתנהל כשורה – ואגב, זה ממש לא מובן מאליו – יוגש החוזה לרשם ההוצאה לפועל לצורך אישורו.

עקב המורכבות של התהליך, המלצה ברורה של רבים היא לא לעשות זאת ללא ייעוץ וליווי מקיפים של עורך דין הבקיא בתחום. הרכישה חייבת להיות תחת חוזה מסודר, המפרט את הזכויות והחובות של כל אחד מהצדדים בתהליך, כמו גם סוגיות פיננסיות אחרות (מיסוי, למשל).

היתרונות המרכזיים של רכישה מכונס נכסים

בעיני רבים, הסיבה המרכזית לפופולאריות של רכישת כלי רכב מכונס נכסים נוגעת לתג המחיר עבורם. ברוב המקרים, מדובר בהנחה של כ-20-30% ממחיר המחירון של הרכב בשוק.

כמו כן, עקב העובדה שהמכירה חייבת להיות תחת פיקוח ואישור של בית המשפט ולשכת ההוצאה לפועל, ברור שנכנסים לשדה משחק בטוח יחסית. תלונות שאינן טכניות לגבי הרכב, למשל, ניתן בהחלט להפנות לגופים האלה גם לאחר המכירה.

היבט חשוב אחר הוא שעצם רכישת הרכב מכונס נכסים "מאפסת" את כל השיעבודים, העיקולים או הזכויות שהיו לצד שלישי לגביו. הוא הופך להיות רכושו של האדם שהשלים את העסקה.

ומה באשר לסכנות?

יחד עם הנאמר מעלה, חשוב להדגיש שלא בכל המקרים רכישת רכב מכונס נכסים אכן יוצאת משתלמת. אין לשכוח שמעבר לסכום הרכישה הראשוני, נדרש לשלם כאן עבור שירותיהם של שמאי או עורך דין, כמו גם תשלומים נוספים לצרכי העברת הבעלות, או תיקונים בעת הצורך.

אלה יכולים להפוך את עלות העסקה ליקרה פי כמה, כשלכך יש להוסיף גם את הקושי הבירוקרטי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן