קניית רכב / השכרה או ליסינג

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קניית רכב / השכרה או ליסינגברור לכם שאתם חייבים רכב משלכם. אחרי הכול, התחבורה הציבורית בישראל מוגבלת מאד, ובמועדים מסוימים בשנה אפילו לא קיימת, כשגם ההתבססות על טרמפים של חברים אינה פתרון ראוי.

מה שחשוב להדגיש הוא שיש כיום מגוון שיטות שבאמצעותן ניתן לרכוש או להשכיר את הרכב, ולכל תקופת זמן שניתן להעלות על הדעת. לכל אחת מהשיטות שנמנה מיד יש יתרונות חסרונות, וכל אחת מהן אידיאלית עבור סוג מסוים של נהגים. השאלה המרכזית היא מה מתאים לכם בנקודת הזמן הנוכחית.

רכישת רכב

האופציה המובנית מאליה היא רכישתו של הרכב, מה שכרוך בתשלום של עשרות או מאות אלפי שקלים. זוהי האפשרות המצריכה את ההוצאה הכלכלית הגבוהה ביותר, אך כזו שמאפשר ליהנות מהרכב באופן מוחלט, ללא תנאים מגבילים או "אותיות קטנות".

במקרה שרוכשים רכב מיד ראשונה, ברור גם שלא נדרש לבצע בדיקות מקיפות לגבי ההיסטוריה שלו על הכביש (או במוסך), וניתן להיות בטוחים כי מה שמוצג לכם, הוא מה שתקבלו. עיקר המאמצים, לכן, מושם על מציאת הדגם האידיאלי לתקציב שמקדישים למשימה, ובחינת אפשרויות המימון השונות שלו.

פיתרון אחר שקיים בנמצא, ואשר הפך לנפוץ במיוחד על רקע עליית המחירים של השנים האחרונות בתחום הרכב, מעמיד במרכז את ההתפשרות. המדובר הוא, כמובן, ברכישת רכב מיד שנייה, מה שמוזיל את העלויות במידה משמעותית.

במצב הזה, כדי לבצע רכישה מושקלת, חשוב לבצע אי אילו בדיקות טכניות העומדות על קנקנו על הרכב, היסטוריית הטיפולים שלו או אפילו הגורם שמחזיק בו בפועל (כפי שיוצג על גבי רישיון הרכב). בדיקות אלה יקטינו בעשרות אחרים את האפשרות שהרכב שתקבלו יהיה שונה ממה שמתואר לכם.

ליסינג

שוק הליסינג בישראל נחשב לאחד הפורים והתחרותיים ביותר הקיימים בנמצא, עם מספר רב של גורמים שפועלים בתוכו.

הפיתרון שמוצע מתאים היטב לצרכים ולרצונות של לא מעט נהגים ישראלים: עסקת ליסינג ממוצעת מבוססת על תשלום מקדמה ראשונית של אחוזים בודדים ממחיר המחירון של הרכב, כאשר יתרת התשלומים מועברים לחברת הליסינג באופן חודשי, לתקופה ארוכה שנעה לרוב בין שלוש לחמש שנים.

במהלך התקופה יהיה רשום הרכב על שמה של חברת הליסינג, אם כי בסיומה עומדת עבור הלקוח האפשרות להשלים את הרכישה, באמצעות הפחתת התשלומים שכבר שילם ממחיר המחירון של הרכב.

כיום, נעשית אבחנה בין שני סוגים של עסקאות ליסינג. הסוג הראשון, שמאפיין בעיקר את המגזר הפרטי, הוא ליסינג מימוני (או פרטי), כפי שתואר מעלה. הסוג השני, ליסינג תפעולי, מבוסס על עיקרון דומה, אלא שהתשלומים החודשיים, המועברים לחברת הליסינג, הם גבוהים יותר.

זאת מכיוון שתמורתם הופכת חברת הליסינג לאחראית על הטיפולים, התיקונים והטסטים השונים עבור הרכב, מה שמסיר את האחריות הזו מהנהג באופן בלעדי.

השכרת רכב

יש אנשים, שלא זקוקים לרכב שיהיה צמוד אליהם בכל ימות השנה. פיתרון אידיאלי עבורם הוא פשוט להשכיר רכב בנסיבות מיוחדות, כלומר, בעת היציאה לטיול בכל אחד מחלקי הארץ, כשנדרשים סידורים שהתחבורה הציבורית לא יכולה לסייע בהם, או אפילו בהגעה ליום החתונה של זוג מאושר.

השכרת רכב נעשית לפרק זמן של מספר שעות, ימים או שבועות, וניתן לבחור באמצעותה בכל דגם של כלי רכב.

חשוב לתת את הדעת שהשכרת רכב כוללת בתוכה אי אילו תנאים שנדרש לקיים, ואשר אי עמידה בהם עלול להביא לקנסות שאינם מבוטלים כלל וכלל. כך, למשל, מצב שבו מחזירים את הרכב באיחור, אפילו של שעה, לחברת ההשכרה, או כשמשיבים אותו כאשר מיכל הדלק שלו מרוקן.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן