קניית רכב חדש

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קניית רכב חדשההחלטה על רכישת רכב חדש כוללת בתוכה את אחד המפתחות העיקריים לשינוי חייה של המשפחה. זוהי רכישה בסדר גודל עצום, שתלווה את בני המשפחה שנים ארוכות, ולכן ברור שהיא חייבת להיות מושכלת.

קניית רכב חדש צריכה להתבצע רק לאחר מחשבה עמוקה, כשמכירים את שדה המשחק המדובר ושיודעים כי הרכב הנבחר הוא זה שמתאים במידה הרבה ביותר לצרכים.

ממי קונים רכב חדש?

רכישת רכב מיד ראשונה מוציאה, מטבע הדברים, את הנהגים הפרטיים, וברוב המקרים גם את סוכני הרכב. המקום הראשון בו מתחילים רבים את החיפושים שלהם הוא אצל יבואניות וחברות הרכב השונות, המחזיקות בכלי רכב של יצרנית אחת או יותר. כמו כן, קיימות האפשרות של ייבוא אישי של כלי רכב.

במצב הזה, אפשר להיות בטוחים לגבי האמינות של הרכישה, כמובן, וזאת להבדיל מרכב יד שנייה, בו לא יודעים מה בדיוק עבר עליו בשנים שקדמו לרכישה.

בשנים האחרונות, עם זאת, החלו לתפוס תפקיד משמעותי יותר חברות ההשכרה והליסינג, המציעות לרכישה צי רחב של מכוניות. בעוד מרבית המכוניות הן כאלה שהיו בשימוש קודם של נהגים (פועל יוצא של מהות החברות האלה), אחרות דווקא נעשות עבור כלי רכב שלא עלו על הכביש כלל, מסיבה זו או אחרת.

בהתאם לתקנות משרד התחבורה מהשנים האחרונות, אלה יוגדרו כיד ראשונה. הדבר יביא לכך שהעלויות הנדרשות לצורך רכישתם יהיו גבוהות יותר, מטבע הדברים, אך גם יגדיל את השקט הנפשי של הרוכשים.

מה קונים?

שוק כלי הרכב בישראל נחשב לכמעט אינסופי, כשגם העובדה שמכוונים לעבר רכב חדש לא מצמצמת את האפשרויות במידה משמעותית. לכן, כדי לא ללכת לאיבוד בין שלל הדגמים, היצרניות או קטגוריות הרכב, חשוב להגדיר את הצרכים הספציפיים מהרכב.

רכב משפחתי צריך להיות מרווח דיו עבור כל יושבי הרכב, בעוד שהנהגים ה"כבדים" יותר יצטרכו להתבונן על נפח המנוע שלו. חשוב לתת את הדעת על כל מי שעשוי לנהוג ברכב, למשל בכל הנוגע לתיבת ההילוכים שבו, וגם לסוג הדלק – נושא חשוב במיוחד מבחינה כלכלית.

לאחר שמגדירים את אלה, רואים כיצד שדה המשחק מצטצמם במידה משמעותית. הגדרת התקציב שאפשר או שרוצים להקדיש לרכישה יביא לצמצום מאסיבי עוד יותר שלו, כך שסביר שתישארו עם מספר דגמים אופציונאליים. כאן, מומלץ כבר להיכנס לעובי הקורה, לסקור חוות דעת מקצועיות או לא מקצועיות על כל אחד מהם, וחשוב לא פחות – להתנסות בנסיעת מבחן.

אפשרויות מימון

הזכרנו קודם לכן כי רכישת רכב חדש מצריכה מאיתנו להוציא מחשבון הבנק כספים בשיעור משמעותי, שנע בין עשרות למאות אלפי שקלים. בהתחשב בעובדה שלרבים אין בהכרח את הסכומים האלה ברגע הרכישה, ניתן לשאול לגבי פיתרונות מימון אלה או אחרים המוצעים להם. החדשות הטובות הן שלא מעט אפשרויות נכנסות לתמונה, חלקן יעילות במיוחד.

עסקאות טרייד אין מהוות פתרון מצוין עבור אנשים שיש באמתחתם רכב, אלא שהם מעוניינים לעבור לדגם חדיש פי כמה. הם ימסרו את הרכב הנוכחי שלהם לחברת הטרייד אין, שבתמורה תקזז את שוויו הנוכחי ממחיר המחירון של הרכב החדש. הדבר מקטין בשיעור משמעותי את ההוצאות עבור רכישת הרכב, והופך אותו לאפשרי עבור לא מעט נהגים.

פתרון אחר הוא הלוואה, שניתנת הן על ידי הבנקים והן על ידי חברות פיננסיות אחרות, או לחילופין חברות בתחום הרכב. בעוד הבנקים יעניקו הלוואות בגובה של עד כ-85% ממחיר הרכב, הגורמים האחרים עשויים להציע מימון מלא. מה שכן חשוב לקחת בחשבון הוא את הריבית, שעשויה להיות גבוהה, מה שמייקר את העלות הכוללת של העסקה, לא פעם בעשרות מונים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן