קניית רכב משפחתי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קניית רכב משפחתיאת המכוניות השונות המשווקות בישראל נהוג לחלק לקבוצות שונות. בין היתר נהוג להבדיל את מכוניות חסכוניות לבין דגמים לא חסכוניים, בין דגמים אוטומטיים לבין ידניים וכן הלאה.

חלוקה פופולרית ולמעשה אחת החשובות היא בין מכוניות שמתאימות לשימוש משפחתי לבין כאלה שמתאימות לקבוצות אוכלוסייה אחרות (למשל לצעירים ורווקים, לאמידים בעלי הון וכן הלאה).

בסקירה הנוכחית לא נספק המלצה אודות דגם כזה או אחר. במקום זאת נסקור כמה קריטריונים שיכולים לסייע במהלך קניית רכב משפחתי טוב ומתאים לצרכים האינדיבידואליים. בין היתר נתייחס לממד המחיר, נוחות הנסיעה, סחירות ועוד.

מחיר משפחתי

במהלך קניית רכב משפחתי מסתבר שקיימים דגמים שונים, בעלי תג מחיר מגוון. חלק מהדגמים מוצעים במחירים עממיים יחסית ואילו אחרים מוצעים למי שהפרוטה מצויה בכיסו. בהיבט של המחיר נמליץ לא להסתכל רק על הסכום שיוצא מהכיס בזמן הרכישה. חשוב לא פחות מכך להסתכל על התמונה הרחבה ולהתייחס גם לאלמנטים כגון:

  • צריכת דלק – גם משפחתיות יכולות להיות חסכוניות. בשל העובדה שסעיף הדלק מסתכם בכסף רב, יש מקום להעדיף רכב חסכוני ומעט יקר יותר על פני רכב שצורך יותר דלק.
  • סחירות – גם כאשר מדובר על רכישה של דגם משפחתי, יש להתייחס לסחירות הצפויה. רכב שמאבד יותר מערכו בכל שנה משמעו יותר כסף שיוצא מהכיס בראייה כוללת. דבר זה נכון במיוחד ככל שמדובר על רכב חדש יותר.
  • אבזור – לפעמים עדיף להשקיע יותר על סמך תמורה הולמת מבחינת אבזור. רכב למשפחה שלא יהיה בטוח ונוח כפי שניתן לצפות עשוי להתברר כבחירה לא מוצלחת. יש לציין שכאשר רוכשים רכב מיבואן או מחברה מתמחה אחרת יש מקום לנהל משא ומתן על סעיף האבזור. לא פעם קל יותר להשיג אבזור עשיר יותר לעומת הנחה ישירה בכסף.

נסיעה נוחה

בזמן שתרים אחר המכונית המשפחתית המתאימה יש לתת דגש לנוחות הנסיעה. כאשר בוחנים את ממדי הרכבים השונים השייכים לקטגוריית המשפחתיות מסתבר שלא תמיד אפשר להתבסס רק על מראה עיניים או על נתוני יצרן.

ישנם רכבים משפחתיים שנראים מבחוץ גדולים יחסית, אולם המרווח הפנימי שלהם לוקה בחסר. יש דגמים שבהם יכולים לשבת מאחור בנוחות גם שלושה ילדים גדולים ואילו בדגמים אחרים הם יסבלו מצפיפות יחסית. מעבר לכך, יש לזכור שקיימת קטגוריה של משפחתיות למשפחות מרובות ילדים. כאן ישנה עדיפות לדגמים ארוכים, שיכולים להסיע מלבד הנהג עד שבעה נוסעים נוספים.

לאן פונים?

כאשר זקוקים לרכב משפחתי ניתן לפנות לגורמים שונים בענף הרכב. באופן כללי ישנם גורמים שעוסקים במכירה של רכב משפחתי חדש בלבד וישנם גורמים שמציעים רכב משפחתי מיד שניה. במידה ומעוניינים ברכב חדש ניתן לפנות:

  • ישירות ליבואן.
  • לסוכנות רכב שפועלת מטעם יבואן מורשה.
  • לחברת ליסינג שפועלת בשיטת הליסינג הפרטי (ליסינג מימוני) ומציעות תנאי מימון מיוחדים ומגוון משופר.
  • ישנה גם אפשרות לעשות שימוש בשיטת יבוא אישי, אולם לרוב אין בכך תועלת רבה למי שזקוק לרכב איכותי ואמין שאינו ייחודי או מדגם יוקרה.

במידה ומעוניינים ברכב שאיננו חדש ניתן לפנות:

  • לחברות ליסינג שמציעות רכבים חדשים יחסית (נוסף לרכבים חדשים) במחיר מוזל.
  • לחברות השכרה שמציעות רכבים שונים ובהם גם כאלה שעברו קילומטרז' נמוך.
  • לחברות שמחזיקות ציי רכב עבור העובדים ומציעות מדי פעם רכבים למכירה.
  • לאנשים פרטיים שמבצעים מהלך של החלפת רכב ומוכרים את הרכב הישן.

העובדה שקיים מגוון רחב של מקורות לרכבים משפחתיים מאפשרת בהחלט למצוא את הרכב המתאים, לכל כיס. בעיקר בזכות חברות הליסינג וההשכרה חלה עליה בזמינות, בהיצע ובתנאי המימון גם בפלח המשפחתיות שמוצעות לציבור.

ראו גם: קניית רכב למשפחות עולים חדשים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן