מיגון ובטיחות לרכב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מיגון ובטיחות לרכברכישה של רכב, אפילו מיד שניה, כרוכה בתשלום של עשרות אלפי שקלים, אם לא מעבר לכך. לכן, ברור שכאשר מחזיקים ברכב הלכה למעשה, חייבים לעשות הכול על מנת לשמור עליו היטב.

עם כל הכבוד לזהירות בנהיגה, ברור שמומלץ להקדים כיום תרופה למכה ולבחור במגוון רחב של אמצעי מיגון ובטיחות, וזאת בהתאם לסיכונים שדומה שאין רכב אשר חסין בפניהם. על אילו אמצעים מדובר? וכיצד ניתן להיות בטוחים שהרכב שלכם הוא הממוגן ביותר האפשרי?

אמצעי הגנה מפני פריצות

מדי שנה, נגנבים עשרות אלפי כלי רכב בישראל. אמצעי המיגון לא יוכלו למנוע את הפריצה לחלוטין, שעה שרמת התיחכום של הפורצים רק גדלה משנה לשנה, אך בהחלט בכוחם להוריד את הסבירות לכך במידה לא מבוטלת.

האמצעי הבסיסי ביותר הוא מערכת האזעקה, שתופעל בעת ניסיונות הפריצה, ובדגמים המתקדמים יותר גם תספק התרעה בזמן אמת לבעלים, או לחילופין התרעה למוקד חברת האבטחה האחראית לאעזקה.

סוג אחר של מערכות בטיחות נועד להשבית את פעילותם של רכיבי הרכב השונים בעת ניסיון עוין להפעיל אותם. האימבולייזר עושה זאת בעבור המנוע, כך שלא ניתן להתניע אותו ללא מפתח ההתנעה המקורי, או הקשת קוד על ידי הבעלים. מערכת הקודנית, המרכזית ביותר אף היא, תתנה את הפעלת המנוע בהקשת קוד בן ארבע ספרות.

מנעולי הרכב, הנפתחים גם הם באמצעות מפתח או קוד ייעודי, יבצעו את מלאכת הנעילה עבור אביזרי הרכב הפנימיים (הגה, מוט הילוכים וכיוצא בזה), בעוד מערכת העלוקה תשבית את מערכות החשמל או הדלק.

פיתוח חשוב אחר, שהופך לרלוונטי במיוחד בשנים האחרונות, הוא מערכות האיתור, אשר מאפשרות לאנשי מוקד האבטחה לדעת היכן ממוקם הרכב בכל רגע נתון, ואף לבצע פעולות שונות בו מרחוק, כולל השבתתו המוחלטת.

הגנה מפני תאונות

הסיכון המרכזי השני של כלי רכב הוא, כמובן, פגיעה פיזית בו במהלך תאונת דרכים. חלק מאותם אמצעי מיגון מגיעים כבר כחלק מדגמי הרכב, כשפיתוח מרכזי במיוחד הוא כריות האוויר, הנפתחות במצבי מצוקה, ומצילות, לא פעם, חיים.

מצלמות הרוורס או החיישנים הנמצאים ברכב ומתריעים כל אימת שמתקרבים לאובייקט מסוים מהווים ברירת מחדל בלא מעט דגמים חדשים כיום.

סוג אחר של מערכות התרעה נועד לזהות מצבים של חריגות בנהיגה, ולהתריע לנהג לפני שהמצב יהיה מאוחר מדי. זה לא רק מקרה של חוסר שמירת מרחק, אלא גם מצבים של סטייה מנתיב הנסיעה, חריגה מהמהירות המותרת במקטע כביש מסוים ועוד.

בהתחשב בעובדה שאחוז ניכר מתאונות הדרכים כיום נגרם עקב אובדן תשומת לב רגעי, ברור מדוע בכוחן של המערכות האלה להציל חיים, לא פחות.

ואיך אפשר בלי הביטוח?

לא מעט ישראלים, מעדיפים להגדיל את השקט הנפשי שלהם באמצעות רכישת ביטוח לרכב, אשר מכסה מצבים דוגמת פגיעה פיזית בו, או אפילו גניבה. מבחינת שדה המשחק של הביטוח, ברור שמדובר כאן בביטוח מקיף, אשר ערכו נקבע על פי סוג הרכב, רמת הסיכון שלו וכיוצא בזה.

הבסיס של הביטוח, מיותר אולי לציין, הוא הענקת פיצוי כספי נכבד עבור שורה ארוכה של מצבים, בהתאם לגובה הנזק (כפי שמוערך על ידי שמאי מטעם חברת הביטוח) ולתנאי המימוש המפורטים בפוליסה.

חשוב להדגיש, בנקודה הזו, שמרבית חברות הביטוח מתנות את רכישת הפוליסה בהימצאות אמצעי מיגון בסיסיים ברכב, בעיקר מפני פריצות, כפי שפורטו מעלה.

על כל פנים, חשוב לזכור שניתן בהחלט, או אפילו רצוי, לשלב בין מספר מערכות מיגון ובטיחות לרכב – ייעוץ של חברת אבטחה מקצועית יוכל להגדיל את הסיכויים לכך שהשילוב יהיה מיטבי, ויעמוד בקנה אחד עם הסכנות שאורבות לרכב הספציפי הזה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן