כל מה שצריך לדעת לפני שקונים רכב חדש

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כל מה שצריך לדעת לפני שקונים רכב חדשההחלטה על רכישת רכב חדש היא תמיד משמעותית. אלא שרכישה שכזו, כיאה לסכומי הכסף העצומים שנכנסים לתמונה, חייבת להיות מושכלת. את ההחלטה הסופית מומלץ לקבל רק לאחר חודשים ארוכים של התלבטויות, וסקירת שדה המשחק לעומקו.

לפניכם מספר דגשים שחשוב מאד לברר בדרך לרכישת כלי הרכב המתאים לכם ביותר, הן מבחינת הצרכים והן מבחינת התקציב.

היעדים והתקציב

רכישת רכב חדש חייבת להתבצע תוך התחשבות מלאה בשתי סוגיות עיקריות, שצריכות ללוות אתכם לכל אורך הדרך. הראשונה היא הגדרת הצרכים והמטרות שאמור למלא עבורכם כלי הרכב. בנקודה הזו, חשוב להתייחס ללא מעט משתנים, ש"יתורגמו" בהמשך הדרך למאפייני הנדרשים מכלי הרכב, ובכלל זה:

  • את מי אמור הרכב לשרת?
  • איזה גודל של כלי רכב יספק אתכם?
  • מהם הכישורים או סוג הרישיון של הנהגים הפוטנציאליים?
  • האם הנסיעות בו הן עירוניות או בן עירוניות?
  • מהם תנאי הנסיעה המצופים? (רכב שטח, למשל, צריך להיות עם מנוע חזק, ומערכת הנעה כפולה).

הסוגיה המשמעותי הבאה היא, כמובן, התקציב. רצוי שלא לבזבז את כל החסכונות שלכם עבור רכישת רכב, וגם לא להיכנס ל"הרפתקאות" כלכליות שאינכם בטוחים שתוכלו לצאת מהן (למשל, הלוואות בסדר גודל משמעותי שנדרש להחזיר תוך פרק זמן מהיר).

חשוב שתגדירו תקציב שיאפשר לכם למצוא את מה שאתם מחפשים, אך גם יעניק לכם מרווח נשימה כלכלי לא מבוטל. ברגע זה, מומלץ לשקול גם אמצעי מימון מסוימים, דוגמת טרייד אין (אם אתם מחזיקים ברכב בנקודת הזמן הנוכחית), עסקת ליסינג וכיוצא בזה.

בחינת האפשרויות

לאחר שמחליטים על צרכים שאמור כלי הרכב למלא ועל תקציב, נדרש להיכנס מעט יותר לעובי הקורה, ולראות אילו כלי רכב יכולים להתאים לכם. הבדיקה העיקרית צריכה להתבצע אל מול המחירונים השונים. המחירון הרשמי בישראל הוא מחירון לוי יצחק, אם כי רבים יטענו כי דווקא מחירונים מקבליים אחרים, הזמינים בין השאר באתרי האינטרנט השונים, מבטאים את השוק באופן מובהק יותר.

סקירת האפשרויות העומדות עבורכם יכולה להתבצע גם בעזרת חוות דעת של מומחים שונים בתחום הרכב, או אפילו מכרים שלכם. ניתן בהחלט להתבסס על טבלאות המכירה של כלי הרכב השונים בישראל בכל קטגוריה, לבקר באופן פיזי במגרשי מכוניות או בירידי רכב, ולנסות להתכוון לעבר דגמים שיכולים להיות רלוונטיים עבורכם.

סקר שוק

במידה וסימנתם לעצמכם כלי רכב שיכול להתאים לצרכים שלכם באופן המלא ביותר, נדרש להתקדם לשלב המשמעותי הבא, והוא בחינת הצעות המחיר של גורמים שונים ביחס לרכב.

רכב יד שניה ניתן למצוא דרך יבואני או סוכנויות הרכב, אם כי בעקבות התקנות האחרונות גם חברות השכרה או ליסינג יכולות למכור כלי רכב שלא נעשה בהם שימוש על ידי נהגים אחרים בתור רכבי יד ראשונה.

מומלץ לקבל כמה שיותר הצעות מחיר, וזאת מכיוון שתחום הרכב בישראל מאופיין בפערי מחירים משמעותיים בין הגורמים השונים הפועלים בו.

החוזה אל מול הגורם המוכר

מצאתם כלי רכב וגורם שיכול לספק אותו בתנאים האטרקטיביים ביותר? כעת, האתגר הבא (ולמעשה, האחרון) שלכם הוא חתימה על העסקה ההוגנת ביותר עבורכם. זו הנקודה להבהיר כי עסקאות מכירה של כלי רכב נוטות להיות גמישות פחות ביחס לעסקאות מקבילות בתחומים אחרים, כך שלא מן הנמנע שלא תוכלו לשנות דברים רבים בהסכם הנחתם, על כל שכן ללא מחלוקת של ממש אל מול הגורם המוכר.

מה שכן מומלץ לעשות, הוא להבהיר באופן ברור את כל הסוגיות הנוגעות לזכויות שלכם, ולדרוש שהן יהיו מפורטות בחוזה: הגרסה והצבע הספציפית, התוספות, מועד האספקה ועוד.

ראו גם:
טיפים לקניית רכב חדש

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן