מחירים של השכרת רכב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

עולם השכרת הרכב בארץ ובעולם כולו נמצא בעליה מתמדת. עשרות חברות בישראל מציעות לקהל הרחב סוגים שונים של כלי רכב להשכרה. החל במכוניות קטנות וקומפקטיות שמחיר השכרתן זול וכלה בלימוזינות ורכבי פאר אחרים שעלות השכרתן גבוהה.

חלק מחברות השכרת הרכב בארץ הן חברות בינלאומיות המחזיקות בצי גדול מאוד של כלי רכב מסוגים שונים. חברות אחרות, קטנות יותר, הן בעלות מספר מוגבל של מכוניות וכן מיעוט דגמים לבחירה.

כל חברה גובה דמי השכרה בהתאם לשיקולי ההנהלה. התחרות היא חופשית, אולם, המלחמה על כיסו של השוכר מביאה להורדת המחירים עד למינימום. ניתן למצוא מכוניות קטנות המושכרות במחיר הנמוך ממאה שקלים ליום.

על מנת לשכור רכב במחיר טוב, רצוי שהשלב הראשון יהיה השוואת מחירים. כך ניתן לבדוק מה מציעה כל חברה, אלו מבצעים יש לה בתקופות השונות של השנה ובאלו תנאים יש לעמוד בעת ביצוע העסקה.

כמו כן, רצוי לגבש דעה בנוגע לשימוש הרצוי בכלי הרכב המושכר והתאמתו לצרכים האישיים של השוכר. אין כל טעם לרכוש מכונית גדולה ומסורבלת, הצורכת דלק רב, כאשר מדובר בזוג צעיר שנוסע לביקור של סוף שבוע אצל ההורים בקריית שמונה וחוזר במוצאי השבת.

מחירון

חברות ההשכרה מציגות מחירון המבוסס על פרמטרים קבועים המשותפים לכולן. מחירי ההשכרה מחולקים על פי גודלה של המכונית, שווי רכישתה, יוקרה ופאר וסוג השימוש הנעשה בה.

לדוגמה, מכונית גדולה ויוקרתית תושכר במחיר גבוה עשרות מונים מרכב קטן והמוני. כך גם יעלה מחיר ההשכרה של כלי רכב להובלת משאות, כמו טנדרים ושאר מסחריות, יותר ממחירה של מכונית פרטית.

קריטריון נוסף נוגע לתקופת ההשכרה. עבור כלי רכב שיושכר למשך תקופה ארוכה כמו חודש ייגבו דמי שכירות נמוכים משמעותית ביחס למחיר הנגבה על יום שכירות בודד או עבור ימים ספורים. גם אם מדובר במכונית מאותה דגם.

עוד פרמטר המשנה את מחירי ההשכרה קשור לעונות השנה ולזמנים שבהם קיים ביקוש רב בשוק, כמו בתקופות החגים, למשל. כלי רכב המושכר בעונה ה"חלשה" במחיר זול, עלול להגיע למצב שיגבו תמורתו דמי שכירות כפולים בתקופה ה"חמה".

אבזור, ביטוח וסוג כלי הרכב

אבזור המכונית הוא פרמטר נוסף המייקר את מחיר ההשכרה. כל חברה תגבה סכומים שונים עבור סוגי אבזור מסוימים. לדוגמה, מכשיר ניווט לווייני (GPS) ייחשב כתוספת יוקרתית במקום אחד וייגבו תמורתו סכום כסף נוסף. בחברה אחרת הוא עשוי להיות תוספת רגילה ומקובלת בעת השכרת מכונית גדולה והוא יינתן בחינם או לפחות תמורת סכום סמלי.

במסגרת החתימה על העסקה יש לשים לב לסוג הביטוח הניתן במסגרתה. בדרך כלל, פוליסת הביטוח כוללת השתתפות עצמית. ביטול הסעיף הזה בעת ההשכרה, יעלה את המחיר הנדרש באופן ניכר. משמעות הדבר היא שהשוכר לא ישלם את דמי ההשתתפות העצמית אם יהיה מעורב בתאונת דרכים, אבל ישכור את המכונית תמורת סכום גבוה יותר.

דבר נוסף הראוי לציון הוא שנהגים חדשים או צעירים משלמים, ברוב חברות ההשכרה, תוספת לביטוח הרגיל. היא עשויה להגיע, לעיתים, לגובה סכום ההשכרה היומי. יש לערוך השוואה בין כל החברות ולברר מה סכום התוספת שגובה כל אחת מהם לנהגים צעירים וכן את התנאים וההגבלות הקשורים בכך.

מחיר השכרת רכב נקבע גם על פי גודלו והיוקרה שלו. מכוניות השייכות לקטגוריה של רכבים קטנים יושכרו במחירים זולים יותר מאלו השייכות למחלקת כלי הרכב הגדולים. גם סוג המכונית והמותג שלה משנים את דמי ההשכרה. כל חברה להשכרת רכב מגדירה באופן שונה את המכוניות שברשותה וגובה דמי השכרה בהתאם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן