השכרת רכב לצעירים בארה"ב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

השכרת רכב לצעירים בארה"בארצות הברית מהווה יעד אידיאלי לטיול ארוך או קצר. רבים עושים כן וטסים ליבשת הגדולה במטרה לחרוש את כבישיה לאורכם ולרוחבם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות מכונית שכורה.

בין המטיילים הרבים המגיעים לארה"ב מצויים גם הרבה חבר'ה צעירים. הללו יעדיפו לעשות את הטיול של אחרי הצבא ביבשת הענקית הזאת, המאפשרת להם מסלול ארוך טווח בסגנון אחר מהמקובל. ביניהם יהיו כאלה שיבחרו גם בבילוי חופשה קצרה במחוז מועדף.

כך או כך, רצוי לבדוק לפני הנסיעה את החוקים הקיימים בכל מדינה. יש מקומות, לדוגמה, שהנהיגה אינה מותרת מתחת לגיל עשרים. מי שמתחת לגיל זה לא יוכל לנהוג שם גם אם הוא בעל רישיון נהיגה בינלאומי.

ראוי לציין כי המדיניות של חברות ההשכרה אינה חייבת לעמוד ביחס ישיר לחוקי הנהיגה במדינה. ייתכן מצב שבו מותרת הנהיגה לבני שבע עשרה ומעלה, אך חברות ההשכרה אינן מעוניינות להשכיר מכוניות בגיל זה.

לכל חברת השכרה מדיניות שונה

לאור האמור לעיל, ישראלים צעירים המעוניינים לטייל בארה"ב במכונית שכורה צריכים לברר לפני כן את המגבלות החלות על השכרת רכב לנהגים חדשים וגם את רף הגילאים הדרוש לצורך כך. לאחר שתוכנן טיול לפרטי פרטים, לא יהיה נעים להגיע לחברת ההשכרה ולגלות שהשוכר אינו עומד בקריטריונים.

ברוב המקרים בחברות גדולות וותיקות הקריטריונים להשכרת רכב יהיו מחמירים יותר. רובן ככולן לא תשכרנה רכבים למי שהוא מתחת לגיל עשרים וארבע ומחזיק ברישיון נהיגה פחות משנה.

חברות השכרת רכבים קטנות ופחות מפורסמות עשויות להגמיש מעט את התנאים וניתן יהיה למצוא כאלה שתהיינה מוכנות להשכיר רכב גם לנהגים מעל גיל עשרים ואחת.

חשוב לדעת שגם במקרים כאלו תעריף הביטוח יהיה גבוה מהרגיל. חברות ההשכרה נוטות לייקר את הביטוח לנהגים צעירים מתוך ההנחה שאין להם מספיק ניסיון בנהיגה ועקב כך הם מועדים להיות מעורבים בתאונות יותר מאחרים.

נקודה נוספת הראויה לציון היא שגם בחברות שיואילו בטובן להשכיר רכב לצעירים מעל גיל עשרים ואחת, הדבר לא ייעשה באופן גורף, אלא על פי שיקול דעתם בכל מקרה לגופו. יש פעמים שיתקבל אישור להשכיר רכב לצעיר בגיל הזה ואחר עלול להיתקל בסירוב.

סוג כלי הרכב

חברות ההשכרה שכן תהיינה מוכנות להשכיר מכוניות לצעירים מעל גיל עשרים ואחת יגבילו את סוג הרכב שניתן יהיה לשכור. בדרך כלל, הרכבים יהיו מקבוצה זולה. מכוניות קטנות בעלות הספק נמוך. מכוניות מנהלים או אחרות, גדולות ויוקרתיות יותר, לא יוכל צעיר מתחת לגיל עשרים וחמש להשכיר בארה"ב.

עובדה זו מעיבה במקצת על חוויית הטיול ביבשת רחבת הידיים. הכבישים הארוכים ומרחקי הנסיעה הגדולים בין היעדים מחייבים כלי רכב גדול ומרווח בעל כוח מנוע סביר ויותר. מכונית קטנה לא תהיה נוחה במיוחד לביצוע המשימה הזאת. אבל, בכל זאת, מדובר בצעירים, אולי אי הנוחות לא תפריע להם כל כך.

ביטוח ובטיחות

תעריף ביטוח החובה לנהגים חדשים הוא, לרוב, גבוה יותר מהרגיל. הדבר בא לידי ביטוי גם בתשלום הגובות חברות ההשכרה כאשר מדובר בנהג צעיר או בעל וותק נהיגה קטן יחסית. לעיתים, התוספת היא גבוהה משמעותית וחשוב לבדוק זאת לפני הזמנת הרכב השכור מהארץ.

נהגים צעירים, מטבע הדברים, אינם בעלי ניסיון רב בנהיגה. כאשר שוכרים רכב במדינה זרה שחוקי התנועה בה שונים מהמוכרים בארץ, יש לנקוט במשנה זהירות בעת הנהיגה. במחוזות מסוימים בארה"ב, ההתנהלות בכבישים אינה דומה כלל לישראל. נהג צעיר המורגל בנהיגה בכבישי הארץ עלול להיקלע למצבים מסוכנים מאוד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן