קניית רכב מליסינג

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קניית רכב מליסינגככל שחולפות השנים, משתנים דפוסי הישראלים הבאים לרכוש רכב. כיום, אחת המגמות העיקריות היא לרכוש כלי רכב, בין אם יד ראשונה ובין אם יד שנייה, מחברות הליסינג.

למעשה, בעידן שבו סוחרי הרכב משתלטים על התחום הפרטי, שבו כ-75% מהמכוניות המיובאות מישראל מגיעות לידיהן של חברות הליסינג השונות ושבו עומס היתר של מודעות המכירה באמצעים המודפסים או המקוונים רק מקשה על מציאת הרכב המתאים ביותר לצרכים, הופכת אפשרות זו לבחירה הראשונה של לא מעט נהגים.

מה מביא לרכישות מהסוג הזה? מהם יתרונותיהן? וממה כדאי להיזהר כאשר רוכשים רכב מליסינג?

היתרונות העיקריים של רכישה מליסינג

לא קשה למצוא על סיבות שמסבירות את הנוכחות המוגברת של חברות ליסינג במכירת כלי רכב. מגרשי הליסינג מכילים בתוכם מגוון רחב של דגמים, מכל סוג ומכל שנת ייצור, אשר בדומה מהמגזר הפרטי, ניתן להיות בטוחים כי גורם אמין עומד מאחוריהם.

אנשים המגיעים למגרש המכוניות של הליסינג יכולים, בייעוצם של אנשי החברה, למצוא את הדגמים המתאימים להם ביותר, לסרוק מספר אפשרויות בו זמנית וללמוד על היתרונות של כל אחד מהדגמים שעשויים להיות רלוונטיים.

גם אם לרוכש המיועד חצי מושג לגבי הדגמים שהוא מחפש, סביר שביקור במגרש של חברת ליסינג יספק לו תשובות ללא מעט שאלות.

בנוסף על כך, חברות הליסינג מציעות פעמים רבות תנאים נוחים במיוחד לרכישה, הנחות בסדר גודל משמעותי ושאר היבטים פיננסיים, שמביאים יחדיו לעובדה אחת: מחיר רכב מליסינג נוטה להיות זול יותר מאשר דרך אלטרנטיבות אחרות, וכך גם העמידה בתנאי הרכישה היא לרוב נוחה פי כמה מאשר פתרונות אחרים.

בנוסף על כך, חשוב להדגיש יתרון אחר של רכישת הליסינג, והוא האחריות שמתקבלת עבור הרכב. ברוב המקרים, מדובר על פרק זמן של שנה, עליו לא ניתן אפילו לחלום בעת רכישת רכב מאדם פרטי.

בהמשך לכך, חברות הליסינג נוטות לתקן את הליקויים שנמצאים בעת בדיקת הרכב (כפי שנראה בהמשך) באופן עצמאי, מה שמאפשר שקט נפשי בעת השלמת הרכישה.

ומה באשר לסכנות?

מן העבר השני של המתרס, ניתן למצוא אנשים אשר מזהירים מפני הסכנות הרבות שאורבות אל מול כל אדם שבא לרכוש רכב מליסינג. טענה מרכזית שהם מעלים לרוב נוגעת לכך שבתחום הרכב, לא כל הנוצץ זהב הוא.

במילים אחרות: גם כלי רכב שעשויים להיראות אטרקטיביים במיוחד במבט ראשון, עלולים לסבול בפועל מקילומטראז' גבוה יותר מאשר כלי רכב מקבילים במגזר הפרטי, מרמת תחזוקה שהיא הכול חוץ מפשוטה, מחלקי חילוף שאינם איכותיים דיים וכיוצא בזה.

ואגב, זה לא נובע בהכרח לחברות הליסינג עצמן, אלא לנהגים הקודמים של כלי רכב, אשר לא נתנו את דעתם לשמירה מיטבית עליו – אחרי הכול, זה רכב שהיה בשימושם לתקופה מוגדרת, או אפילו לשימוש החברה שלהם, ולא רכושם הבלעדי.

אין הדבר אומר, כמובן, שלא ניתן למצוא מציאות בחברות הליסינג. כאשר חברת הליסינג היא אכן אמינה ומקצועית, גדלים הסיכויים שכלי הרכב שבה יהיו מתוחזקים היטב.

דומה כי עיקר הדגש, ברכישה מליסינג כמו בכל סוג אחר של רכישת כלי רכב צריך להיות מושם על בחינת הגורם שעומד מאחורי המכירה, בדיקות שונות של הרכב, בדיקת מצבו הטכני של הרכב וסוגיות משמעותיות אחרות הנוגעות אליו (למשל, מספר הבעלים או הבעלות בפועל), וכמובן – מתן משקל לא מבוטל להיבטים סובייקטיביים.

מומלץ מאד שלא לרכוש רכב, מליסינג או מכל גורם אחר, ללא ביצוע נסיעת מבחן קצרה בו, בה אפשר להתרשם מנוחות הנסיעה ברכב, מאופן התגובה של אמצעי השליטה שבו או אפילו מרעשים שלא צריכים להופיע בו

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן