מימון לקניית רכב חדש

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מימון לקניית רכב חדשעלותו של רכב חדש, ואת זה יודע כבר נהג ישראלי, אינן בטלות בשישים כלל וכלל. המדובר הוא על סכום של כמה עשרות אלפי שקלים במקרה של כלי הרכב הפשוטים יחסית, ומאות אלפי שקלים בדגמים גדולים או יוקרתיים.

מכאן, שסוגיית המימון של כלי הרכב חייבת להיכנס לתמונה, שעה שחשוב להשקיע מחשבה מעמיקה באופן המימון הנוח ביותר. החדשות הטובות הן שיש כיום לא מעט אפשרויות מימון לרכישת רכב חדש – אנחנו נתייחס כאן למרכזיות שבהן.

הלוואה

את הסקירה שלנו אנחנו מתחילים עם אפשרות המימון הבסיסית והנפוצה ביותר, והיא קבלת הלוואה. הלוואות לרכישת רכב חדש ניתנות על ידי בנקים, חברות רכב וגורמים פיננסיים אחרים, והן כוללות מספר מאפיינים ייחודיים.

ראשית, משך ההלוואה, שחייב להיות כאן משמעותי על מנת שהיא תהיה היעילה. על פי הנתונים, הלוואה סטנדרטית לרכישת רכב חדש מתפרסת על פני תקופה הנעה בין שנתיים לחמש שנים.

באשר לגובה המימון, ברור שהוא משתנה בהתאם למדיניות של החברה המספקת את ההלוואה. הלוואה סטנדרטית מגיעה סביב כ-80-85% ממחיר המחירון של כלי הרכב, אם כי במקרים מסוימים היא עשויה גם להיות במלוא ערכו של הרכב. חלק מהגורמים אף מעניקים גובה עליון מקסימלי של ההלוואה, בלי קשר לעלותו של כלי הרכב.

וכמובן, שלא ניתן שלא להתייחס לריבית, שקיימת תמיד במקרה של הלוואות לרכישת רכב. מכיוון שכל שינוי בריבית משפיע בפועל על מחיר הרכישה, מומלץ לבצע השוואה בין מספר גורמים המעניקים הלוואות, ולראות איזו מהן היא המשתלמת יותר, והמתאימה במידה הרבה ביותר לצרכים.

טרייד אין

פיתרון המימון הבא לרכישת רכב מיד שנייה מבוסס על עיסקת טרייד אין, והוא נפוץ במידה לא מבוטלת גם כן. המדובר הוא, ברמה הכללית, בעיסקה בעלת עיקרון פשוט מאד: הנהג מוסר לחברת הליסינג את הרכב שהוא מחזיק ברשותו, ורוכש באמצעותו רכב חדיש, כלומר, באמצעות קיזוז שוויו של הרכב הקודם ממחיר המחירון של הרכב החדש.

כמובן שיתרון משמעותי כאן הוא שהטרייד אין חוסך חודשים ארוכים של מאמץ במכירת הרכב, שלא תמיד מצליחה.

חשוב להדגיש שגם במקרה הזה, חברות המבצעות טרייד אין נוטות להציע תנאים גמישים במיוחד לנהגים, כך שדומה שכל אחד יכול למצוא את עסקת הטרייד אין המתאימה לו ביותר. בעיקרו של דבר, הדברים האמורים לגבי אופן התשלום של מחיר הרכב, לאחר הקיזוז, שנעשה גם כאן בצורה של תשלומים חודשיים, למשך תקופה ארוכה.

מצד שני, יש לתת את הדעת שיש הטוענים כי עסקת טרייד אין נחשבת למשתלמת פחות, ברמה הכללית. זאת מכיוון שהמחיר המתקבל על הרכב הישן נמוך יותר, לכאורה או שלא, מאשר במצב של מכירה שלו בשוק הפרטי. עדיין, המדיניות של כל חברת טרייד אין נוטה להיות שונה, כך שלא ניתן לקבוע את אמיתות ההיגד הזה הלכה למעשה.

ליסינג

את הסקירה שלנו אנחנו מסיימים עם עסקאות הליסינג, שמשלבות למעשה בין חלק מאפשרויות המימון שתוארו מעלה. עסקת ליסינג מבוססת על עיקרון פשוט במיוחד: הלקוח משלם לחברת הליסינג מקדמה ראשונית בגובה מספר אחוזים ממחיר הרכב, ו"שוכר" אותו לפרק זמן של מספר שנים (לרוב, בין שלוש לחמש). כל העת הזו הרכב נמצא בחזקתו של הנהג, אך רשום עדיין על שמה של חברת הליסינג.

בתום התקופה, עם זאת, יכול הנהג לרכוש את הרכב הלכה למעשה, כאשר התשלומים שכבר העביר לחברת הליסינג מקוזזים מהמחיר הכולל. אפשרות אחרת היא להמשיך את העסקה עם כלי רכב אחר, חדיש יותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן